måndag 9 januari 2012

Nytt år.

Det känns spännande med ett nytt år tycker jag. Man vet liksom inte vad det kommer att innebära riktigt. Oavsett om man har planer eller inte så vet man inte riktigt vad som kommer att hända. Ibland planerar man grejer som inte blir av och ibland händer sånt man absolut inte hade någon aning om. Ibland oroar man sig en massa för saker som löser sig i slutändan ändå och ibland händer hemska saker plötsligt utan att man hunnit förbereda sig alls på det. Och ibland blir man glatt överaskad över något man absolut inte hade väntat sig händer.

Oavsett allt det där så är det så fantastiskt skönt och befriande att få lära sig att lita på att Gud alltid är i det som sker. Att han alltid är med och när jag bjuder in honom i mitt liv så vill han ta en ännu mer aktiv del i det och leda mitt liv på det sätt han vet är allra bäst, både för mig och för andra.
Ju fler år jag lever desto fler erfarenheter gör jag av att Gud verkligen håller allt i sin hand och att jag och mitt lilla liv faktiskt ryms i den. Han är så god och det är så gott att få tillhöra honom.

1 kommentar:

  1. Wow, Maria! Det där var verkligen så rätt. Det spelar egentligen inte så stor roll om händer något jobbigt, Gud löser ju allt.

    SvaraRadera