söndag 10 juli 2011

Lever man så lever man.

EXAKT samme Jesus som klev ur graven för så länge sen, är EXAKT den Jesus jag vill tro på idag. Jag förstår att det kan låta tokigt om man inte hört så mycket om kristen tro tidgare, men jag jag tror faktiskt att den där Jesus är såååå nära nu också även fast jag inte kan se honom i kroppslig gestalt.

Alltså lärljungarna satsar liksom sina liv på att de verkligen mött en levande Jesus efter korsfästelsen. Jag tror inte att det var mer vanligt förr i tiden att döda uppstod, så antagligen var inte alla så pigga på att tro på det där uppståndelsesnacket där borta i Israel på den tiden, precis som alla inte är så pigga på det i Sverige idag heller. Men det spelar liksom ingen roll! För har det hänt så har det, är Jesus Gud själv så är Han, lever han så lever han! Och det blir jag mer och mer övertygad om att han faktiskt gör! Amen och halleluja på det! Han är underbar och levande! Glädje hörrni, GLÄDJE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar