tisdag 9 augusti 2011

Tillbakablick...

Jag vet inte om du som läser det här var så lyckligt lottad att du var med på sommarens ungdomsoasläger i Kungsbacka, men jag hoppas att du var där för då vet du precis som jag att det var sååå NICE!! Och det tycker jag inte bara för att jag och Joakim i ledarskapet bestämde oss för att satsa förhållande i en av skolans korridorer en torsdag eftermiddag, utan för att Gud liksom verkligen var där och gjorde sig känd på så många olika sätt och vis.

Det är ju det som är så gött med att få vara kristen: att man får tro på en levande Gud här och nu. Hur mycket har vi fattat av det där egentligen? Att Gud är på riktigt! Irriterande lätt att glömma och bli lurad av att Han inte är så verklig. Det är kanske vid sånna tillfällen som man ska minnas sommarens läger och allt som man fick vara med om där på undervisningspass och möten och i allt gött häng, partytält och sena nätter. Gud var ju med i allt det där. Oavsett hur tydligt vi märkte av det själva. Och den saken har ju absolut inte förändrats bara för att det har gått några veckor sen dess. SÅ bra!!

3 kommentarer:

  1. maria!!!! så galet bra du skriver, jag berörs i mitt lilla hjärta och jag ler och blir alldeles så där varm inombords, samtidigt som du rycker tag! HÄRLIGT att lägren varit bra. du är inspirerande. Blessings

    SvaraRadera
  2. Det är gött att höra, Marre! Fortsätt leva det livet, det har jag tänkt iaf ;) Kram he

    SvaraRadera