onsdag 31 augusti 2011

Gästbloggarens tankar













Hej, jag heter David och är Marias kompis och hon har bett mig att lägga in ett antal inlägg här. Jag är en brutalt oerfaren man när det kommer till hela bloggvärlden men jag ska göra mitt bästa.

Den här bloggen heter "så mycket mer" och jag tänker att det är så sjukt sant, när det kommer till Gud och det kristna livet så finns det alltid så mycket mer! När jag hade konfrimerat mig och blivit hjälpledare i min församling tänkte jag att när man väl hade läst ut den där boken, bibeln, så var det slut på saker att ta reda på så eftersom jag tänkte att jag i alla fall ville vara kristen i några år till, tills jag var 18 i alla fall, tänkte jag att jag chillade lite med bibelläsningen i början. Nu är jag 22 år, snart 23, och jag kan lugnt säga att jag hade så sjukt fel som 15 åring det finns så mycket mer att finna och aldrig kommer jag att helt greppa allt som har med Gud att göra, varför? för att allt har med Gud att göra. Jag är övertygad om att Gud finns på riktigt och att han gör det oberoende på om någon tror på honom eller inte men jag tror också att han vill ha en nära relation till oss.
Låt oss stanna upp inför det lite, Han vill ha en relation med oss...ofta har jag sagt det lite lättvindigt och liksom inte funderat över det stora i det här. Han som har skapat allt vill ha en relation med mig personligen och ge sig åt mig så att jag kan ge mig till honom. Jesus vill ge oss allt gott, så mycket mer än vad vi kan fatta. Nu kommer frågan som vi måste fråga oss: vill vi ha en relation med honom? Det naturliga "rätta svaret" är "Jajjamen" detta är det som präster, ungdomsledare, inspiratörer och vi själva har sagt är det vi ska svara. Men om det är det svar som vi vill svara varför är det då så att vi nöjer oss med så lite...när det finns så mycket mer? Detta gäller kanske mig mer än dig men ofta kan det vara så att jag vill hålla Jesus på lite avstånd, det är fint på söndagarna i kyrkan och jag känner mig trygg med att Jesus frälser mig till evigt liv någon gång i en avlägsen framtid men när det kommer till nu och vad Gud vill med mitt liv i dag är det mer obekvämt. varför? för att jag vill ha kontroll över min situation, mitt liv MINA regler. Gud vill vara Gud i vårt liv och ge oss masa gåvor, inte för att vi är duktiga utan för att han älskar oss. Jesus älskar dig sjukt mycket och jag är helt övertygad att han ser på dig och säger du är min och jag vill ge dig så mycket mer.

Dagens tips: Be bönen "Gud, den här dagen ger jag till dig, ske din vilja i mitt liv" i en vecka och bjud in Jesus i din vardag!

David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar