torsdag 27 oktober 2011

En sak som inte är så okej att prata om...

 Det är otroligt opolitiskt korrekt i det härliga landet Sverige att våga påstå sig själv och verkligen alla andra också som syndare. ”Du är du och du duger” och ”Du vet väl om att du är värdefull” blir ibland så gravt missbrukade. Ja, Gud älskar mig som skapad till sin avbild, han jublar av outsäglig glädje över mig och tiger stilla i sin kärlek till mig, men han hatar också synden som faktiskt finns i mitt liv. Faktiskt så gör den det. Irriterande, men sant. Bibeln gör det så klart som det bara går. Det är inget att försöka blunda för och jag tror tvärt om att det är något att be Gud visa för en ännu mer! För får jag inte förstå att synden verkligen är ett problem och att det verkligen på riktigt och allvarligt skiljer mig från Gud blir korset väldigt betydelselöst och Jesus blir väldigt liten.

Jag tror att min förståelse av hur allvarlig synden är, är alldeles för liten men jag tror också att Jesus är mycket större och underbarare än jag någonsin kunnat ana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar