tisdag 6 september 2011

Ethiopia

Tack till David for bra blogginlagg, nu ar det Maria som sitter vid tangentbordet igen. Jag saknar vissa bokstaver som ni marker och det ar inte for att forsoka vara dryg utan for att jag helt enkelt befinner mig i Ethiopien for fem manader framover.

Jag ar volontar i en organisation som heter Win souls for God, ett riktigt schysst namn, eller hur?! Dom jobbar jattemycket med att hjalpa manniskor och sprida evangelium kan man saga kortfattat. Bland annat genom att hjalpa prostituerade flickor att komma bort fran gatan och fa en utbildning och bli sjalvforsorjande och hjalpa pojkar som arbetat som slavar att fa utbildning och kunna tjana sina egna chash. De far ocksa mat och nanstans att bo och lara sig hygien. Det at sa bra och for manga forvandlar det hela livet pa! Dessa kan i sin tur betyda massor for de manniskor de far mota och det kan skapa bra och trygga familjer och verkligen vara en tillgang for landet.

Nar jag ser allt det arbeta som gors slar det mig att det tals att tanka pa hur mycket det man sjalv gor paverkar andra, pa bade bra och daliga satt. Genom mitt satt att vara och prata och bete mig kan jag paverka och mota manniskor pa ett bra eller daligt satt. Det ar sa utmanande att i allt forsoka tanka pa vad som ar bast for min nasta och inte bara for mig sjalv! Gud vill ju att jag ska bli lik honom och bara alskar ju varlden och manniskor hela tiden! Det ar ju faktiskt det som livet som kristen handlar om ratt sa mycket: att bli lik Gud! Och det ar ju nagnonting som bara ar bra! Ett amen pa det kanske??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar