söndag 18 september 2011

Prioriteringar?

Jag undrar och staller mig sjalv fragan: ger jag det basta eller det samsta till Gud?!
Nar det galler tid, pengar och relationer exempelvis.
Det tenderar ofta bli sa att jag ger mer till mig sjalv an till Gud och min nasta. Gud far den tiden da jag ar trottast, de lagsta valorerna i planboken och de relationer han pakar pa att jag kanske borde bry mig om lite extra struntar jag i ofta.
Later jag Gud vara den Gud han ar, eller forsoker jag anpassa honom att bli som jag personligen vill att han ska vara eller tycker att han borde vara? Bar for att jag ska kunna fortsatta att leva ett sa bekvamt liv som mojligt? Later jag honom utmana mitt satt att leva och tanka och prioritera? Undrar hur mycket Gud ar sugen pa att ratta sig efter vad jag tycker att han borde va...

Om han ar Gud over allt och alla och om han dessutom alskar mig granslost, sa kanske, kanske att det borde forandra mitt satt att leva och prioritera nar det galler det dar med tid, pengar och relationer. Inte for att Gud skulle alska mig mer for den sakens skull, men for att hans karlek borde fa mig att vilja bli mer lik honom. Vill jag bara fa saker av Gud i mitt liv hela tiden eller vill och vagar jag ge och ge upp olika saker i mitt liv for nagot jag tror ar sant och gott och enligt hans karleksfulla vilja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar