måndag 21 november 2011

Hurra för Bibeln!


I lördags åt jag frukost i strålande solsken tillsammans med tre vänner; Gustav från Sverige, Mari från Norge och Randy från USA. Vi sitter ute på terrassen där Mari bor och när frukosten precis är framdukad säger hon; är det inte ett bra tillfälle att läsa ett stycke ur Bibeln nu?! Det är väl ett bra sätt att börja dagen?! Absolut, håller vi med. Hon tar fram sin Bibel och läser sin favvoritpsaltarpsalm på engelska. När hon är klar kommer hon på ett nytt ställe hon tycker mycket om och läser det också. Och sen kommer Gustav också på ett som han vill läsa. Det är skönt att höra någon annan läsa och vi blir påminda om vem Gud är och vad Han säger i Bibeln om sig själv och om hela livet. Så kommer jag  på ett ställe jag vill läsa. Och så Randy också såklart. Och så sitter vi där och läser Bibelverser för varandra, som om det inte vore några konstigheter alls, vilket det ju inte heller är!

Jag blev så påmind om att jag ju verkligen vill göra Bibelläsningen till en naturlig och viktig del av min vardag. Och jag behöver bli påmind om vem Gud är, för jag glömmer det så lätt. Och dessutom behöver jag få läsa Bibeln tillsammans med andra. Jag ballar ur på att det ibland blir någon slags überfrom och märkvärdig grej att föreslå att läsa något ur Bibeln, det är ju hur bra som helst att göra tillsammans! Hurra för Bibeln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar