måndag 28 november 2011

Ops?

Pastorn i kyrkan jag går till här i Addis och som för övrigt ser ut som Barack Obama, sa härom söndagen: "There is no "ops!" in God!" Jag tycker det var bra sagt. Jag tror inte heller att det är så mycket "ojsan, vad hände nu?" eller "ops, det där hade jag ju inte riktigt tänkt på eller räknat med" i Gud. Trots all skit och allt lidande i världen tror jag Gud har full koll på vad som händer. Jag tror absolut inte att han gillar allt han ser hända i den här tokiga världen och vad människor i håller på med alltid, men jag tror verkligen inte att han står som en maktlös etiopisk get inför slakt, utan istället att han har all makt och full kontroll. Har man kickat ass med döden verkar det ju faktiskt som att man har rätt mycket makt och koll.

Därför: Jag övertygas mer och mer om att det inte finns någonting som är så tryggt och gott för mitt liv som att överlämna det åt Gud och be att hans vilja ska ske med det. Seriöst!! Jag vill inte leva ett liv där Gud inte får plats och tillträde, för det känns så sjukt ovärt och trist när man verkligen börjat ana vem han är och vad han vill och hur mycket makt och kraft det är i honom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar