söndag 13 november 2011

Vi behöver varann!

Idag har jag varit på gudstjänst i min församling. Och jag tycker alltid att det är lika härligt att få gå på gudstjänst! Av två skäl: 1. Jag får möta Jesus. 2. Jag får möta min församling.

Församlingen är något livsviktigt i det kristna livet! Gud skapade oss för att ha gemenskap med honom och med varandra. Det står i 1Kor 12:12-31 om vårt förhållande till varann som Kristi kropp. Vi är Kristi kropp på jorden, och vi är alla lemmar i en och samma kropp. Vi klarar oss inte utan varann! I Apostlagärningarna (Apg 4:32) beskrivs också de kristnas gemenskap såhär: "Alla de många som hade kommit till tro var ett hjärta och en själ..." Visst är det underbart! Vi är tänkta att vara med varandra, och att tjäna Gud tillsammans.

Jag är så tacksam för min församling, för det finns alltid någon som ser mig, och som verkligen bryr sig om hur jag mår! Om man är ledsen eller behöver hjälp med något så är det alltid någon som finns där för en, och framför allt, det finns alltid någon som bär dig i bön! När din tro är svag eller du vacklar, så får du lita på att din församling bär dig. Gud tänkte aldrig att vi skulle vara starka, självständiga människor, han tänkte oss som en gemenskap. Och det är LIVSVIKTIGT! Det går inte tänka "jag klarar mig själv, jag har så stark tro så jag behöver inte ha en kristen gemenskap". Det var aldrig tanken, och är rent av emot Guds vilja! Så om du inte har en kristen gemenskap så vill jag uppmuntra deg att ta tag i det IDAG och leta upp en församling där du får växa!

Tack för denna veckan, ha en välsignad vecka!
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar